barış manço ile tanışma kasedim 'değmesin yağlı boya' kasediydi.turuncu bir kasetti.ne zaman babaannemler gelecek olsa süper babaanne şarkısını çalardım.aynı kasette bir de 'osman' şarkısı vardı ve dedemin adı da osman olduğu için,babaanneme ve dedeme özel bir kaset olduğunu düşünürdüm hep onun :) bu ikisinin yanında ufacık yaşımda 'nerede' gibi bir şarkıda duygulanıp,'s.o.s. aman hocam' ile diyojen ne ki? aristo ne demek ki? diye sorarak alfabeyi ezberlemiştim.




"babaannem dedemi ilk gördüğü gün tam yüreğinden vurulmuş
dedem şöyle bir çapkınca bakıp hafifçe bıyığını burmuş
o zamanın erkeği pek bir ağırmış kızları ise pek bir hoşmuş
...

babaanneme göre zamane kızları pek bir hoş ama pek bir zormuş
hele hele beyleri dede gibi olmasa da her şeyi zor beğenir olmuş
e beyleri zor bey kızları zor kız gençlerin işi pek bir zormuş"





"eğri eğri, doğru doğru
eğri büğrü ama yine de doğru"
 


"övünmek gibi olmasın ama dostlar;
kendimi 'hıyar' gibi hissediyorum..
hani ince kıyım doğrasalar beni,
akdeniz 'cacık' olur diyorum..
ve hatta atlas okyanusu..
ve hatta hint oykanusu..
ve, hatta hatta büyük okyanus bile, cacık olur diyorum.
böyle cacığa rakı mı dayanır"
 
  

kendinizi kaybedin:
http://www.heydergileri.com/
.     

0 yorum:

esnaf